Veel gestelde vragen
WAAR MOET JE OP LETTEN WANNEER JE MET MEERDERE KINDEREN OP DEZELFDE COMPUTER WERKT?
Wanneer je meer dan 1 kind hebt en dus meerdere accounts gebruikt, dan kan het zijn dat je inlogt en in het account van broer of zus terecht komt. Dit kun je voorkomen door ALLE VENSTERS in de browser helemaal af te sluiten (dus ook alle andere vensters bv Gmail, Facebook etc.) door op het kruisje rechts bovenin te klikken. Anders heeft de browser het opgeslagen en opent hij automatisch het laatst gebruikte account. Je kunt ook de computer helemaal afsluiten en de chache van je computer legen. Je kunt de kinderen ook in twee verschillende browsers te laten werken om dit te voorkomen.
HOE ZET IK TEGELS IN DE MOO TERUG?
Het kan zijn dat er na een update een of meerdere tegels niet zichtbaar zijn. Ga naar > aan de rechterkant van het scherm, ga naar het volgende scherm en daar zie je de tegel Programma's. Hier kun je zien welke programma's je precies hebt toegewezen gekregen. Klik op de plus en voeg de tegel weer toe.
HOE WERKT DE TOEGANG TOT DE SOFTWARE MET MIJN IP-ADRES?
Om thuis toegang te krijgen tot de taalmethoden van school, dient jullie IPadres in ons systeem te staan. Zie www.watismijnip.nl Anders krijg je de melding dat de school geen licentie heeft voor het programma. Een IP-adres kan echter regelmatig veranderen om verschillende redenen (bv. door de provider, wanneer er buitenshuis op de laptop is gewerkt etc.) Hoe vaak dit verandert is helemaal afhankelijk van het land en de provider. Hieronder de IP-tool, dit handige programma geeft automatisch jullie IP-adres door aan ons systeem. Je kunt het IP-adres doorgeven per Whats app 00972-544427490 of email.
WAT KUN JE DOEN BIJ EEN WISSELEND IP-ADRES?
In sommige landen zien we dat het IPadres vaak verandert. Dan kun je onze IP-tool installeren op de computer, zodat jullie altijd toegang hebben tot de taalmethoden van uitgeverij Zwijsen (Spellinspeurder, Estafette, Leesturbo, Veilig Leren Lezen, Schatkist) Deze tool is alleen te installeren op een computer met een Windows besturingssysteem. En niet op een Apple, dat is de reden dat we een Windows computer adviseren.
WAT TE DOEN WANNEER EEN TEGEL NIET WERKT?
Er zijn verschillende dingen die je kan proberen wanneer een tegel niet werkt.
WELKE BROWSER KAN IK GEBRUIKEN VOOR TAALVERHAAL?
Taalverhaal functioneert wél volledig op of in:
- Ipad [Safari, Chrome, Firefox, Opera]
- MacBook [Firefox]
- Windows 10 [Firefox, Internet Explorer]
De programma’s zijn getest met de hierboven genoemde browsers. In andere combinaties werkt het programma mogelijk ook goed. Maar Uitgeverij Thieme Meulenhof kan dit echter niet garanderen.
We weten dat Taalverhaal niet volledig functioneert op of in:
- MacBook [Safari, Chrome, Opera]
- Windows 10 [Chrome, Edge]
- Chromebook [Chrome]
WAAR STAAT DE UITLEG VAN TAALVERHAAL?
Ga naar de tegel Leerlingsoftware / Verwerken, klik op het kopje hulp bovenin en daar zie je alle instructies ingedeeld per hoofdstuk.
HOE EN WANNEER ZIJN JULLIE BEREIKBAAR?
We zijn bereikbaar via WhatsApp of email en omdat onze leerlingen overal ter wereld wonen, werken we vaak op andere uren dan de normale kantooruren, ook op avonden of in het weekend. We proberen altijd zsm te antwoorden. De snelste manier is een WhatsApp berichtje sturen.
WhatsApp 00972-4427490
Email [email protected]
WAAR VIND IK HET LESPAKKET?
Het lespakket kun je iedere twee weken (1e en de 15e van de maand) vinden in de MOO Online leeromgeving achter de tegel Opdrachten.
WELKE BROWSER KAN IK GEBRUIKEN VOOR:
- Spellingspeurder
- Woordenschat in beeld
- Schatkist 2
- Schatkist 3
Heb je nogsteeds een vraag?
Neem dan contact met op ons, we helpen je graag!
De snelste manier is een WhatsApp berichtje sturen.
WhatsApp 00972-4427490
Email [email protected]
